, ,

בג" ץ פסל את פיקדון הפנסיה מחוק העובדים הזרים

בג"ץ פסל סעיף בחוק העובדים הזרים שמחייב את העובדים הזרים לשים בצד כסף כפיקדון. הפיקדון הזה הוא תמריץ לעזיבה. אם זה מזכיר לך את חוק הפיקדון שיזמנו ב-2015 ובג"ץ ביטל, זה לא במקרה.
החוק קידם מדיניות מהותית של מדינת ישראל. נותנים לאדם שמרוויח 200 דולר במדינת המוצא שלו להרוויח 1,500 דולר בחודש, לפרנס את המשפחה שלו ולבנות בית – ואחר כך שיילך. החוק קובע שאם העובד הזר לא יוצא בזמן, נתחיל לקנוס אותו מהפיקדון. לא מהשכר, אלא מהפקדה המיוחדת של המעסיק.
מה בג"ץ אומר? אי אפשר לחלט את הדבר הזה. אפילו את הקנס המינהלי, שאדם ידע שזה התנאי שלו להיכנס. בפועל, אנחנו רואים שבית המשפט לא מוכן לתת למדינה כלים לשמור על הגבולות שלה. זה חוק שמבטלים בפועל בפעם החמישית, שמראה כמה בית המשפט מזלזל בכנסת.
מבחינתנו, בג"ץ קבע כי מדינת ישראל איננה יכולה אפילו לקנוס עובדים זרים שמפרים את החוק בצורה גסה ומסרבים לצאת בתום אשרתם, כאשר אותם עובדים היו מודעים לתנאי הזה מראש. פסק הדין מצטרף לשרשרת בלתי נגמרת של פסקי דין של בג"ץ ששללו מהמדינה כלים לאכוף את מדיניות ההגירה שלה, ומשמעותו דה פקטו כי בית המשפט סבור כי אין כלי אכיפה אפקטיבי, מתון ומידתי ככל שיהיה, שמותר להשתמש בו כדי להגן על גבולות מדינת ישראל.

עוד הופענו בתקשורת: 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *