שתי הצעות חוק חדשות מבקשות לתקן את העוול שנגרם לתושבי דרום תל אביב בעקבות אלימות הרחוב של המסתננים. ההצעות, שהוגשו על ידי חברת הכנסת שרן השכל (המחנה הממלכתי) וחברי הכנסת צביקה פוגל ולימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) ויוסי טייב (ש"ס) מבקשות למנוע מצב בו גרימת נזק של אלימות מסתננים תותיר את הניזוקים חסרי יכולת להיפרע על הנזק שנגרם להן.

לפי הצעתה של השכל, כספי הפיקדון של עובדים זרים ומסתננים שלא נוצל, ישמש כסיוע לאזרחי ישראל אשר נפגעו מעבירה שבוצעה בידי עובד זר לרבות עובד זר שהוא מסתנן. במקרים בהם לא נגרם נזק לאזרח, שר הפנים יוכל להעביר את הכסף לשיקום תשתיות ברשויות בהן יש שיעור גבוה של עובדים זרים או מסתננים.

הצעתם של פוגל, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי בכנסת, סון-הר מלך וטייב, קובעת כי יוקם מנגנון לשימוש בכספי הפיקדון של המסתננים שלא נוצלו לצורך פיצוי נזיקין של נפגעי תקיפות מסתננים, כך שהמסתנן עצמו ישלם עבור הנזק שגרם. במידה והמסתנן עבד באופן לא חוקי, המעסיק הוא זה שיידרש לשלם את תביעת הנזיקין. סעיף זה נועד על מנת להניא מעסיקים מלהימנע מההעסקה שחורה של מסתננים.

המרכז למדיניות הגירה ישראלית שמוביל את חוקי אסתר גלילי מסר: "הנזק שנגרם למשפחת גלילי ברור וידוע, אך יש עוד רבים מתושבי דרום תל אביב שחייהם נהרסו כליל בעקבות תקיפות המסתננים. לא ייתכן שתושבי דרום תל אביב ימשיכו לסבול בזמן שמסתננים אלימים לא משלמים את המחיר עבור הנזק שגרמו. הצעת החוק הזו באה לתקן עוולות אלו".

https://www.facebook.com/hagira.israel/videos/728598205471381/

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *