הדיין חנן גוגנהיים דחה בקשה למקלט של אריתראי שטען כי הוא זכאי למעמד פליט בשל חששו מגיוס כפוי לצבא וקבע כי לא מדובר בעילה המבוססת מעמד פליטות. המרכז למדיניות הגירה: "פסק דין תקדימי ששומט את הקרקע מתחת לטענות המסתננים מאריתראה"
=
בפסק דין מכונן ומקיף של הדיין חנן גוגנהיים נקבע כי עריקה משירות צבאי באריתראיה אינו עילה לפליטות. הפסיקה מגיעה בעקבות עתירתו של בריהו גברזגביי, שערער על החלטת רשות האוכלוסין וההגירה לדחות את בקשתו למקלט.
גברזגביי, מסתנן בן 34, דרש לקבל מעמד פליט לאחר שנכלא באריתראיה בשל עריקתו מהצבא. ב-2010 הסתנן לישראל דרך הגבול הישראלי-מצרי.

במסגרת ההליך, הוגשה חוות דעת של המרכז למדיניות הגירה ישראלית, שהצטרף כידיד בית המשפט. חוות הדעת של המרכז למדיניות הגירה התבססה על מצב השירות הצבאי באריתריאה, דוחות של ארגונים בינלאומיים על מדינתיים ופסקי דין של בתי דין בינלאומיים בעניין.

בפסיקתו, קיבל גוגנהיים את עיקר טענות המרכז למדיניות הגירה לפיה אין בחובת שירות צבאי באריתריאה כדי לבסס טענת פליטות בישראל. בין היתר כתב גוגנהיים כי: "קיימת תופעה רחבה של שיבה לאירתריאה לצמיתות. גם מישראל חזרו לאורך השנים אלפי אזרחים אריתראים מרצון למדינת מוצאם", ראייה אותה הציג בא כוחו של המרכז למדיניות הגירה ד"ר יונה שרקי לכך שגם האריתראים שנמצאים בישראל אינם רואים סכנה ממשית בשיבה לארצם.

לדברי ד"ר שרקי: "פסק דין זה עשוי להיות הלבנה האחרונה בקיר לבלימת המסתננים מאפריקה. אחרי ששרת הפנים היוצאת הסירה את ההגנה הקבוצתית על הקונגולזים והניחה את התשתית המשפטית להסרת ההגנה הקבוצתית על הסודאנים בישראל, פסק דין זה מאיין את הטענות בדבר סכנה בחזרה לאריתריאה.

"מדובר בפסק דין מכונן בתחום ההגירה והפליטות בישראל. פסק הדין קובע על פני למעלה ממאה עמודים כי אין בסיס לבקשת הפליטות של נתיני אריתריאה שהסתננו לישראל".